.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیلاب به 55 هزار هکتار از اراضی گمیشان خسارت زد/ احتمال تخلیه 7 روستای در معرض سیل گمیشان
فرماندار گمیشان گفت: در سیلاب اخیر به 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گمیشان خسارت وارد شد
 سیلاب به 55 هزار هکتار از اراضی گمیشان خسارت زد/ احتمال تخلیه 7 روستای در معرض سیل گمیشان

به گزارش شمال نیوز:امیر شیرتوماج  با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در شهرستان گمیشان اظهار کرد: با توجه به لایروبی و زهکشی‎هایی که طی ماه‎های گذشته در شرق و شمال گمیش‎تپه انجام شده در این بخش‎ها مشکلی نداریم و برای عبور آسان آب از داخل شهر نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نگرانی ما آب‎هایی است که از بالادست جاری می‎شود و مشکل اساسی در گمیشان، گرگانرود است که سیمین‎شهر و 20 روستای گمیشان در مجاورت گرگانرود قرار دارد.

فرماندار گمیشان بیان کرد: در حال حاضر آبی که از آق‎قلا به سمت گمیشان در جریان است 70 مترمکعب است و اگر میزان رواناب‎ها از بالادست بیشتر باشد تمامی روستاهای پایین‎دست به‎ویژه مجاور گرگانرود که هفت روستا را شامل می‎شود باید تخلیه شوند.

توماج با بیان اینکه هر کدام از مدیران شهرستانی در یکی از روستاهای گمیشان مأمور شدند و به‎عنوان معین ما به مشکلات مردم رسیدگی می‎کنند، بیان کرد: برای هر یک از روستاها مکان اضطراری برای اقامت در نظر گرفته شده و از دو روز گذشته هشدارهای لازم به مردم داده شده تا در صورت تخلیه آماده باشند.

وی با بیان اینکه از روزهای گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران به صورت اضطراری در شهرستان گمیشان تشکیل شده است، یادآور شد: با توجه به نیاز شهرستان به بیل مکانیکی، تاکنون سه دستگاه بیل مکانیکی از آب‎ منطقه‎ای و دو دستگاه از جهاد کشاورزی استان در اختیار ما قرار گرفت و بنا شد سه بیل مکانیکی دیگر از اداره کل شیلات گلستان به ما تحویل داده شود.

فرماندار گمیشان از مردم خواست در شرایط فعلی همکاری لازم را داشته باشند و به اخطاریه‎های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان توجه کنند و افزود: به طور قطع با همکاری و مشارکت مردم به نحو مطلوب از این بحران عبور خواهیم کرد.

توماج تصریح کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر تخریب منازل مسکونی در گمیشان بسیار کم بوده و تنها بخشی از دو منزل مسکونی و دو دیوار مدرسه به‌دلیل فرسودگی تخریب شدند.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر به 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گمیشان خسارت وارد شد، خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده خسارت‎های ناشی از سیلاب 133 هزار میلیارد تومان بوده است.۱۰۵۸/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.277 seconds.